Semestern lider mot sitt slut...

Ännu är det hela fyra lediga dagar kvar till jag börjar jobba igen. Jag ska inte börja deppa redan. Men det är ofrånkomligt att ibland tänka på det jag känner; JAG VILL INTE JOBBA!!!!!!! Semestern ska väl fungera så att man känner sig utvilad och redo för nya utmaningar. För mig känns det  bara som att det här är livet. Semestern är livet. Jag vill inte jobba!!!!

Det är inte så att jag vill sitta och rulla tummarna. Jag vill ha sysselsättning. Men jag vill ha sysselsättning som jag själv vill ha och väljer, inte tvångssysselsättning för att överleva ekonomiskt. Två veckor var tyvärr allt för kort tid för att plocka upp mig ur den djupa, djupa grop som jag har grävts ner i under ganska lång tid nu. Jag misstänker att det måste få ta ungefär lika lång tid att ta sig upp, som det tog att ta sig ner... Visst har jag klättrat en bra bit nu, ja, till och med över kanten, men tyvärr står jag så himla nära kanten, så jag är övertygad om att jag kommer att ramla ner igen när semestern är över och livet återgår till sin vanliga slentrian.

Jag måste naturligtvis göra något åt detta! Men, vad ska jag göra? Ska jag söka nytt jobb, börja på ny kula? Eller ska jag härda ut, och på något obegripligt sätt försöka trivas i min nuvarande situation i ca ett år till? Om ett år så tror jag nämligen att jag kommer att vara på god väg till Tunisien. Ja, den som visste!!!

Om jag nu verkligen ska flytta, ja, då kan jag nog "stå ut" på mitt nuvarande jobb. Jag skulle ta tjänstledigt och faktiskt ha en trygghet att komma tillbaka till om det visar sig att det inte fungerar för mig att bo i Tunisien. Men, om det inte kommer att bli så att jag flyttar (vilket jag ju inte kommer att veta på ett bra tag ännu...), så borde jag nog söka lite nya arbeten... Man måste ju inte ta det nya jobbet för att man blir erbjuden det, men om det vore så att jag blir erbjuden något annat, så har jag ett val. Det kan göra mycket för självkänslan att få valmöjligheter, och det skulle också kunna göra så att jag trivdes bättre på mitt nuvarande arbete.

Ptja, jag vet inte....

Kram, Sofia - som tänker vägra tänka jobb de fyra närmaste dagarna...

Kommentarer
Postat av: Martina

Hej Sofia! Läste att du var intresserad av att flytta till Tunisien! Det är nämligen jag också. Har sökt runt på internet hur mycket som helst om hur man kan få bo och jobba i Tunisien, och det var på en av många sidor jag hittade din blogg och läste om att du också var de :) Har vart i Tunisien ca 4 gånger och trivs som fisken i vattnet. Nu undrar jag bara om du vet hur man går till väga om man vill bosätta sig där ett tag? Jobba osv. Jätte mycket frågor, jag vet. Men jag tänkte det skadar ju aldrig att höra sig för :)

Ha de bäst Mvh Martina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback