Tankarna snurrar....

Som ni kanske vet så har jag skrivit privat blogg på slutet, blandat med några öppna här, och även på sofiaibilder.blogspot.com.

Anledningen till att jag har skrivit privat blogg är omständigheter som vi inte kunnat råda över. Tråkiga omständigheter, med tråkigast tänkbara slut.

På grund av det, så kommer det nog att bli så att min älskade A "måste" bo i Tunisien. Han har både boende och eget företag där nu, och ett "ordnat liv" så att säga. Nu till saken - han vill att jag flyttar dit!

Som det ser ut nu så kommer inte vår gemensamma framtid att bli i Sverige. Vi vill båda ha ett liv tillsammans, och då måste det alltså bli i Tunisien. Det är naturligtvis inget beslut som kan tas över dagen, eller över veckan, eller ens över flera veckor, utan något som måste tänkas igenom grundligt. Många tycker att jag ju kan ''prova''. Men, det går inte riktigt. För om jag ska flytta dit så innebär det att vi gifter oss först. Och ett äktenskap är ju inget man vill gå in i med inställningen att ''prova''.

OM jag flyttar, så kommer jag ha möjlighet att åka hem till Sverige ''så ofta jag vill'. Men jag kan ju självklart inte sätta mig i sitsen där jag vill åka hem varje månad för att härda ut. Jag vill bo där om jag blir lycklig där. Annars så gör jag ingen glad, varken mig själv, A eller eventuellt kommande barn. Det är ett stort och svårt beslut....

A har precis varit hemma i en vecka och åkte "hem" igen igår. Saknaden är stor, men distansförhållande fungerar bättre än vad jag någonsin hade kunnat tro. Kanske för att jag vet att ''drömmen'' om en gemensam framtid numer finns där för oss båda. A har ju hittills under alla år levt lite dag till dag, men det har ändrats radikalt under de sista månaderna. Äntligen!

Jag har en hel del tänkande framför mig. Väga för och emot, men, i hjärtat så har jag nog redan valt.

Sommaren är här och den gör mig lycklig! Jag älskar sommaren, jag älskar värmen, jag älskar solen! Jag ska njuta allt vad jag kan, och se fram emot augustis sista dagar då jag troligen förlänger sommaren med två veckor i mitt älskade Tunisien.

Kramar, Sofia

Kommentarer
Postat av: Kirsi

Hoppas du tar ett bra beslut som känns rätt för dig och A. jag önskar dig all lycka till! // Kiripiri

2007-06-25 @ 21:57:27
Postat av: ewa

ojojoj.. vad jobbigt för dig.. det går inte att råda i en sån situation... Låt tiden göra sitt och du kommer att ha svaret, och du verkar ju vara en klok kvinna, så jag tror du kommer välja rätt. Känner på mig att du innerst inne... redan sitter inne med svaret.

2007-06-26 @ 00:01:52
Postat av: Dubbelörnen

Chanser i livet är gåvor som man tacksamt o med glädje ska ta emot!!
Kramar

Postat av: AnnaSv

Våga chansa, hälften vunnet... Det kommer bli bra hur det än blir! :)
Kram,

2007-06-27 @ 10:41:31
Postat av: Johan

Jag var här!

2007-06-28 @ 13:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback