Jag trivs!

Jag älskar min nya lägenhet! Den känns fortfarande ny, trots att köpet gick i lås i oktober och jag flyttade in i mitten av december. Det är ju fortfarande långt ifrån klart - men jag TRIVS!

Det är också en härlig gemenskap på gården, och jag ser fram emot grillkvällar i sommar.

I fredags så jobbade jag på hockeyn och för att fira Brynäsvinsten så skulle jag och syrran dricka lite vin hemma hos henne. F (som också bor i området och som också jobbar med oss på hockeyn) ville också hänga med. Sen så kom två killar som bor i området dit, plus en snickare som jobbar med lite renoveringar i vårt område. Det var jättetrevligt! Jag och F gick hemåt vid halvtre och då var det fortfarande några kvar där.

Lördagen var lite bortkastad för jag var så trött! Vi hade pratat om att åka ner till Jönköping på söndagen och jag vaknade med ett ryck för att kolla biljetter. F sade ifrån, för hon skulle på fest på kvällen och skulle inte orka vakna till bussen skulle gå klockan nio. Syrran hade (snö)jour och eftersom det varnades för snö så vågade hon inte riktigt åka, även om hon väldigt gärna ville!

Syrran och F kom förbi och drack kaffe, och sen gick vi över till D's gamla lägenhet (han bor i en annan i området nu som tillhör hans mamma, och nu kommer mamman hem och ska bo i hans gamla) där D och M höll på att renovera. De ville också ha kaffe, så jag gick hem och fixade. Vi pratade om att se hockeyn på söndagen, och M är den enda av oss som har Canal+. Eftersom han hade fyllt år i veckan så skulle familjen komma hem och fika, därför så kunde vi inte sitta där och kolla. Jag tog nyligen Telias digital-tv, eftersom det är gratis i ett år, så jag ringde och bokade Canal+ Sport, som kostar 199 kr per månad. Jag kan säga upp det när jag vill - vilket blir när slutspelet är över.

Resten av lördagen blev väldigt slapp!

Igår så var det full fart direkt från morgonen. Jag fick ställa klockan för att ha tvättstugan från 09.00. Sen kom pappa och hans sambo vid halvtio ungefär, för att hjälpa mig att montera köksbelysning, borra upp gardinstångsfästen och några hyllor. Till en början så tog vi det ganska lugnt, drack kaffe och satt och pratade lite. Syrran kom också över. Jag sprang emellan till tvättstugan.

Sen lade jag klart golvet i vardagsrummet (det var bara en rad kvar, men som måste sågas på längden) och det jävlades en hel del med mig och ville inte lägga sig på plats. Till slut så fick jag ordning på det i alla fall. Syrran hjälpte mig med att stryka gardiner till vardagsrummet och sen så bar vi ut en massa till förrådet, för att det inte riktigt fanns plats för det inne.

Nu är det hyffsad ordning där hemma. Det är fortfarande en hel del som ska göras, men det är i alla fall inte vansinnigt många kartonger som ska packas upp.

Vid halvfem så droppade alla in en efter en. Själv så kom jag sist av alla, för jag var i tvättstugan igen (hade stora maskinen mellan 15-17). Vi åt pizza/kebab och blev klar lagom till matchen började. Brynäs stod bitvis upp väldigt bra mot HV71, men tillslut blev det ändå hemmalaget som drog det längsta strået - tråkigt nog!

Hockeysäsongen är över för Brynäs del, men slutspelet fortsätter givetvis ändå.

Kommentarer
Postat av: Micke

Förstå vad skoj sen när allt är klart och alla tapeter är på plats =)

Postat av: hannastina

Åh vad kul att höra att du trivs så bra. Det är inte utan att jag (nästan) blir lite avundsjuk! I alla fall blir jag väldigt glad för dig skull!! Kul med alla du känner i området också. Då blir det aldrig ensamt!

2007-03-19 @ 15:45:53
URL: http://hannastina.blogspot.com
Postat av: Dubbelörnen

Samma känsla har jag också av att ha hittat hem. Den 30april är det 1 år sedan vi flyttade hit, men jag kan fortfarande stå i skogsbacken bakom huset, se ut över sjön o nypa mig.. tänk detta är ditt o du bor faktiskt här!! En underbar känsla...
PS Berättar absolut inget om din renovering för Ü ;)
Kramar

2007-03-20 @ 11:06:51
URL: http://karljohansgarden.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback