Mitt i saknaden

Jag är oerhört glad över att jag bor där jag bor. Om jag bodde i min gamla lägenhet så är risken stor att jag hade legat i soffan hela helgen. Det har ju varit en del sport, och den hade jag garanterat sett. Men, nu bor jag inte där längre...

I fredags så satt jag och syrran hemma och kollade på hockey. Sen så gick vi över till grannen mitt emot och drack lite (okej, ganska mycket) vin. Vi hade det jättetrevligt! Tror att jag gick hem vid två-tiden på natten, och då gick jag på grund av att min hicka vägrade att ge med sig. Jag hatar hicka! Kan inte se något vettigt med det! Som tur är så hickar jag inte så ofta, men när jag hickar, så hickar jag till jag somnar.

Igår var jag ganska trött. Sov dåligt på natten, men vaknade i alla fall strax efter tio. Vid elva så kom Pernilla hit och hämtade mig och syrran för att vi skulle åka till Valbo köpcentrum. Vi var där i flera timmar, och jag kom hem med två nya tunikor. Eller, en "städrock" som syrran kallar dem, och en tunika. Jag gillade båda, men "städrocken" är lite för ljus för att använda än tycker jag. Köpte ett par vita... ja, vad kallas dem? Trekvartsbyxor i tunnt mjukistyg. "Tights" liksom. Leggins? Ingen aning! Ska i alla fall ha dom till "städrocken" tänkte jag.

När vi kom hem från shoppingturen så gick jag och syrran ut och gick i en timme. Kvällen blev lugn framför tv'n.

Idag har vi också varit ute och shoppat lite, men egentligen bara blommor från Plantagen. Jag köpte en vas på ÖB också, men det var för att ha något att ha blommorna i.

Jag har hunnit med att ha tvättstugan på dagen också. Trots att vi förlorade en timme, så har dagen kännts väldigt lång.

Nu ikväll har vi tittat på hockey och förundrats över hur dåliga Färjestad är... Hoppas att de rycker upp sig till nästa match. Det måste dom ju göra - annars blir det knappast någon final för dem.

Nu ska jag snart gå och lägga mig och se "Brothers and Sisters".

Imorgon börjar en ny vecka. Det blir en bra vecka, det känner jag på mig!

Kram, Sofia med vårkänslor

Kommentarer
Postat av: Mollyland

Är B&S bra? Vill gärna följa den men har missat första avsnittet??

Postat av: hannastina

Det låter som att du haft en härlig helg!! Jag har faktiskt också hunnit (och orkat) med lite shopping. Känns trevligt med lite nya vår/sommarkläder. Kram!

2007-03-26 @ 19:23:16
URL: http://hannastina.blogspot.com
Postat av: hannastina

Förresten har jag äntligen avslutat utmaningen. Bättre sent än aldrig!

2007-03-26 @ 20:53:36
URL: http://hannastina.blogspot.com
Postat av: AnnaSv

Åh, jag skulle oxå vilja handla lite nya vår/sommarkläder men det är ju ingen indé, direkt...

Låter som hen kul helg!

Kram,
AnnaSv

2007-03-27 @ 09:05:00
Postat av: Dubbelörnen

Härligt att bara kunna gå över för lite prat o lite vin...

2007-03-27 @ 17:00:28
URL: http://karljohansgarden.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback