Livet på Melrose

Fler och fler associerar till Melrose Place när det gäller livet på gården. Melrose Place - fast utan alla intriger. Ja, utan poolen också. Jag gillar vårt Melrose! Gävles alldeles egna Topasen!

Sommaren närmar sig och med den alla förväntningar. Jag förväntar mig att det kommer att bli en varm sommar. Jag förväntar mig att det kommer att bli en lång sommar. Jag förväntar mig att det kommer att bli en rolig sommar. Jag förväntar mig att det kommer att bli en händelserik sommar! Jag förväntar mig mycket. Jag förväntar mig mer.

Grillen är redan välanvänd. Till sommaren så ska platter läggas under grillen. Min alldeles egna grillplats, som nyttjas av mig och alla mina härliga grannar. Så olika, men ändå så lika! Vi är killar och tjejer, singlar och sambos, ensamstående med barn, tillsammans utan barn. Alla möjliga kombinationer och ändå har vi så roligt tillsammans. Vi är nog ganska lika ändå. Trots våra olikheter.

Dessutom så finns Gräsö. Ett Gräsö som tidigare lockade mig i princip varje helg. Så kommer det nog inte att bli i år. Av fler anledningar. Vår familj har utökats på ett oönskat sätt. Mamma har träffat någon. Någon som jag och min syster förmodligen aldrig kommer att kunna acceptera. Det är mammas val, men det är också vårt val att inte umgås med honom. Det går helt enkelt inte. Jag har sällan skådat en större energitjuv. Vi hoppas faktiskt att hon kanske kan träffa någon annan. Någon som är "normal".

Kommentarer
Postat av: ewa

energitjuv=?

2007-05-01 @ 22:37:01
Postat av: Sofia

Energitjuv är en person som bara taaaaar energi från en. Dvs en person som är otroligt jobbig att umgås med! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback