Tandläkare, PU, prommis o kalas

Igår hade jag min årliga tandläkartid. De senaste åren har jag fått gå därifrån utan ny tid, och jag höll tummarna även för i år. Jag vet att jag har ett "början till hål" som vissa år blivit aningen större, och andra år stått oförändrat. I år hade det återigen blivit aaaaningen större än förra året, men inte så stort att man måste laga.

Resultatet=inga hål!!! Bara ett hål i plånboken då jag blev 535 kr fattigare. Dyrt!

Efter tandläkaren så hade jag dejt med min chef Anna utanför Coffeehouse by George. Vi skulle ha årets PU, mitt första med Anna som chef. Jag hade oroat mig lite för PU med Anna, för hon är ju liksom trots allt min kompis, och forna kollega. Men det gick jättebra! Jag sa det jag kände, att jag saknar motivation och tycker att jobbet är ganska tråkigt nu. Jag vill ju såklart inte att det ska kännas så. Jag vill att det ska vara roligt att gå till jobbet, och roligt att jobba. Några åtgärder kommer att tas, och kanske så blir det bättre! Jag hoppas och tror det. Hur som helst så ligger ju motivationsbiten mycket på mig själv.

Bara för att jag inte hade några hål, så tyckte jag att jag förtjänade en fin rosa Bondelid t-shirt från MQ! Jag tycker att det är svindyrt med 350 kr för en t-shirt. Men denna skrek efter mig, så jag slog till. Det fanns en massa mysiga Peak-grejjer också, men lite väl dyrt för min tunna plånka.

När jag kom hem så gick jag och Fia ut och gick! Vi gick en rask promenad på drygt en timme! Jag var rejält trött när jag kom hem... Ska försöka gå den rundan en gång i veckan i alla fall, och sen min o syrrans runda i alla fall en gång i veckan.

Sen så var det dags för tårtkalas! Efter en snabb dusch så gick jag över till syrran för att gratta min äldsta systerson. Jag hade köpt present tillsammans med hans faster, och hans farbror, så jag fick vänta in fastern innan han fick presenten. Man kunde tydligt se hur uppspelt han var över presenterna, det har han alltid varit. Blir helt stirrig! Han blev i alla fall glad för guldkedjan som han fick! Tur det, för guld är dyyyrt upptäckte jag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback